با اهمیت تولید محتوا بر سئو آشنا شوید

اهمیت محتوا بر سئو

اگر می خواهید قابلیت جستجوی ارگانیک، رتبه بندی و بازدید داشته باشید، باید خود را متعهد به ایجاد منظم محتوای بهینه کنید. حتما عبارت "محتوا پادشاه است" را شنیده اید. پس می دانید که اهمیت تولید محتوا بر سئو غیر قابل چشم پوشی است. اما به راستی محتوا چیست و اهمیت تولید محتوا بر سئو کدام است؟ در ادامه خواهید خواند.

اهمیت تولید محتوا بر سئو

اهمیت تولید محتوا بر سئو چیست؟ در بهترین حالت، محتوا ارتباطی را تشکیل می دهند که می تواند هر وب سایتی را در رتبه بندی خوب در موتور جستجو قرار دهد. البته این اتفاق زمانی رخ می دهد که محتوا به بهترین شکل ممکن ایجاد شده باشد، چرا که در غیر این صورت، نتیجه ای جز مجازات شدن توسط موتورهای جست و جو در پی نخواهد داشت.
هدف این است که در این مطلب با اهمیت تولید محتوا بر سئو آشنا شوید.

محتوا یعنی چه؟

ارائه یک تعریف دقیق برای محتوا و تعریفی که مورد توافق همه بازاریابان باشد تقریبا غیرممکن است. اما به تعریف هایدی کوهن، یک بازاریاب فعال، می توانیم محتوا را اینگونه معنی کنیم:

     "اطلاعات مفید و با کیفیت بالا که داستانی را با روشی مرتبط با زمینه و با هدف درخواست یک احساس یا تعامل ارائه می دهد. محتوا به صورت زنده یا غیر همزمان ارائه می شود و می تواند با استفاده از انواع قالب ها از جمله متن، تصاویر، فیلم، صدا و پادکست بیان شود. "

البته این بدان معنی نیست که هر محتوایی که تولید می شود، همگی ارزش خواندن داشته و می توانند ویژگی های بیان شده را داشته باشند. محتواهای بی کیفیت و نامطلوب بسیاری در سراسر جهان در وب سایت های مختلف روزانه منتشر می شوند که هیچ کاربری وقتی برای آن ها نخواهد گذاشت.
تعرفی دیگری از درک هالپرن، بنیانگذار Social Triggers ارائه شده است:
   

"محتوا به هر شکلی (صوتی، متنی، ویدئویی) ارائه می شود و کاربران را سرگرم کرده، به آن ها اطلاع رسانی می کند، شفاف بوده و آن ها را آموزش می دهد"

اما دقیقا اهمیت تولید محتوا بر سئو چیست و چرا اهمیت کار این دو با هم بسیار برجسته است؟

ارزش محتوا برای سئو چیست؟

ارزش محتوا سئو چیست؟

گوگل، پادشاه موتورهای جستجو، بیش از 3.5 میلیارد جستجو در روز انجام می دهد. از آنجایی که موضوع بهینه سازی موتور جست و جو مطرح می شود، بدان معنیست که قرار است بهینه ترین و برترین پاسخ به کاربر ارائه شود. درواقع این ماموریت گوگل است که بهترین و مرتبط ترین اطلاعات را در اختیار کاربران خویش قرار دهد.

الگوریتم های گوگل به طور مداوم در حال تکامل هستند تا بتوانند با توجه به ماموریت این موتور جست و جو، مفیدترین منایج را در کسری از ثانیه به کاربر نمایش دهند.
"نتایج مفید و مرتبط" که گوگل در تلاش است تا به کاربر ارائه دهد، از میان محتوای سراسر وب خواهد بود. همان طور که پیش تر گفتیم، این قطعات محتوا براساس ترتیب مفید بودن و مرتبط بودن آن ها با توجه به جست و جوی کاربر، در صفحات SERP نمایش داده شده و جایگاه کسب می کنند.
به زبان ساده برای آنکه محتوای شما بتواند ارزش سئو داشته باشد، باید برای کاربران مفید تلقی شود.

ویژگی های محتوای خوب چیست؟

اهمیت تولید محتوا بر سئو چیزی نیست که بتوانیم از آن چشم بپوشیم. اما همان طور که گفته شد، این بدان معنی نیست که هر محتوایی می تواند ارزشمند باشد. از این رو بهتر است با ویژگی های محتوای خوب آشنا شوید:

کیفیت

تنها و از مهم ترین ویژگی های محتوای خوب و با ارزش، کیفیت آن است. بهتر است این توصیه ها را فراموش کنید که می گویند تراکم کلمه کلیدی اولین مورد در تاثیر گذاری در رتبه بندی است. تراکم کلمات کلیدی به شما کمک می کند، اما کیفیت محتوا ارزش بیشتری دارد.
گوگل نه تنها می تواند محتوای خوب و باکیفیت را تشخیص دهد، بلکه به آن رتبه خواهد داد تا افرادی که به دنبال موضوع مرتبط هستند، آن را بخوانند.

خوانایی

از دیگر ویژگی های محتوای خوب می توانیم به خوانایی آن اشاره کنیم. الگوریتم های بسیار پیچیده ای وجود دارد که گوگل از آن ها برای ارزیابی خوانایی یک صفحه بر اساس مقیاس ها و روش های مختلف علمی استفاده می کند. پس بهتر است محتوای شما فاقد غلط املایی بوده و جمله بندی های درست و قابل فهمی داشته باشد.

ویژگی های محتوای خوب

 

یکتایی و اصالت

اگر محتوای شما یک کپی از یک مطلب فوق العاده هم که باشد، گوگل به هیچ یک از تلاش های شما ارزشی نمی دهد. برعکس، حتی ممکن است به دلیل استفاده از محتوای تکراری و کپی مجازات هم شوید. بله، گوگل به راحتی می تواند یک محتوای یکتا و کپی را تشخیص دهد. پس بهتر است به جای تلاش بیهوده، برای تولید یک محتوای ارزشمند یکتا وقت بگذارید.

دستور زبان خوب

گوگل بسیار هوشمند است و همانند یک کاربر می تواند محتوا را بخواند. به همین دلیل وجود غلط های دستور زبانی به خزنده های آن می فهماند که شما برای تولید محتوا وقتی نگذاشته اید؛ لذا ارزشی برای نمایش آن به کاربری که به دنبال محتوای مفید است، نخواهد داشت.
به همین دلیل می بایست روی دستور زبان جملاتی که در تولید محتوا به کار می برید، تمرکز داشته باشید. به این فکر کنید که آیا خود حاضر هستید برای خواندن محتوای تولید شده خودتان، وقت بگذارید؟


چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمات کلیدی هم مهم است؛ اما پس از آنکه به کیفیت بالا در محتوا رسیدید. البته این بدان معنی نیست که باید در جای جای محتوای خود، کلمات کلیدی قرار دهید تا در SERP رتبه بالایی بگیرید. بهتر است استفاده از کلمات کلیدی به گونه ای باشد که محتوای شما را تبدیل به محتوای ماشینی نکند. بهترین چگالی کلمات کلیدی در یک صفحه، چیزی بین 1 الی 3 درصد است.

سخن پایانی

اکنون با اهمیت تولید محتوا بر سئو آشنا شدید و می دانید که این محتوای خوب و باکیفیت است که برای گوگل ارزشمند شمرده شده و آن را به کاربر نشان می دهد. پس اگر می خواهید جایگاه خوبی در نتایج موتور جست و جو داشته باشید، لازم است که روی تولید محتوای باکیفیت تمرکز کنید.

 

مطالب مرتبط
مزایای استراتژی فروش آنلاین با تخفیف

امروز، کسانی که در بازارهای آنلاین فعالیت می کنند، می دانند که برای باقی ماندن در عرصه رقابت، باید قیمت های رقابتی داشته باشند. به همین دلیل است که…

0 نظر 1399-12-11
استراتژی تخفیف آنلاین

فروشگاه های آنلاین برای فروش بیشتر محصولات خود، به استفاده از روش های مختلفی تبلیغات و همچنین تخفیفات روی می آورند. تا به امروز درباره شیوه های مختلف…

0 نظر 1399-12-10
لینک خارجی

برای آنکه وب سایت شما بتواند در جایگاه خوب صفحات SERP قرار گیرد، به استراتژی مناسب سئو نیاز دارید. برای اجرای یک استراتژی SEO قوی برای وب سایت خود،…

0 نظر 1399-12-08
چرا لینک های داخلی مهم هستند

همان طور که پیش تر گفتیم، اهمیت لینک های داخلی بر سئو قابل چشم پوشی نیست و  باید همواره به آن توجه نمود. اما لینک های داخلی به راستی چه کار مهمی…

0 نظر 1399-12-06
تاثیر تعداد واژه ها بر سئو

تا به امروز درباره تاثیر تعداد کلمات محتوا بر سئو زیاد شنیده ایم و بسیاری از افراد بر این باورند که هرچه محتوا طولانی تر باشد، شانس بیشتری برای…

0 نظر 1399-12-04
ارسال دیدگاه